sobota 22. augusta 2009

Bratislavské rohlíčky


Suroviny:
500 g hladkej múky špeciál
250 g Palmarínu
1 vajíčko
170 ml mlieka
1 kocka droždia
1 vanilkový cukor
na potieranie: žĺtok, 1 a ½ lyžice vody, lyžička kryštálového cukru
Plnka podľa chuti, ja som dal mletý mak zmiešaný so slivkovým lekvárom a kryštálovým cukrom

Postup:
Múku preosejeme, rozdrobíme droždie, pridáme vanilku
, vajíčko, nakrájaný Palmarín, trochu premiesime a pridáme mlieko. Premiešame, nenechávame kysnúť, hneď preložíme na pomúčenú dosku a premiesime, aby sa nám to pekne spojilo. Keď sa cesto lepí na dosku, jemne pomúčime. Vytvarujeme bochník, rozdelíme na 6 častí a vyvaľkáme na kruh o priemere 28 cm. Cesto nebude hrubé a bude sa dobre zatáčať. Rozdelíme na osem častí a na najširšiu časť dáme plnku. Najširšiu časť preložíme a boky zahneme dovnútra a zrolujeme k najužšej časti. Ukladáme ich na maslom vymastený plech tak, aby konček cesta bol naspodku. Alebo použijeme papier na pečenie. Žĺtok, vodu a cukor vymiešame, potrieme rožky a dáme upiecť na 190° C cca 20 min. dozlatista. Vychladnuté posypeme práškovým cukrom.

9 komentárov:

  1. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tieto rohlíčky sú vynikajúce !!! Piekla som ich s makom a orechami a vśetci sme sa zalizovali až za ušami. Si véééľmi šikovný !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skúsil som to upiecť a môžem povedať že tá námaha stála za to.Rohličky boli chrumkavé a veľmi chutné.Škoda že mi vydržali len tak krátko.Budem musieť piecť ich častejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Páči sa mi to,suroviny sú dostupné.Vyskúšam to a dúfam že si pochutím.Badede48

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Rohlíčky sú fantastické !!!! Recept nemá chybu !!! Budeme piecť veľmi často. Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. si véééľmi šikovný,keď vieś takto piecť...receptík vyskúšam aj ja....

    OdpovedaťOdstrániť
  7. fantázia !!!! také dobručké a krehućké !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. práve som dopiekla....sú véééľmi dobré...ďakujem za super recept...máš peknú stránku !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Úžasné a veľmi chutné!!!

    OdpovedaťOdstrániť